وزیر علوم گفت: راه‌اندازی سامانه‌های مختلف با هدف استفاده حداکثری از هوش مصنوعی برای ایجاد خدمت جدید و تولید ثروت بیشتر است.

راه‌اندازی سامانه‌های جدید وزارت علوم با هدف تولید ثروت

محمدعلی زلفی‌گل گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهند که با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان خدمات جدیدی ارائه کرد و ثروت بیشتری تولید کنیم.

وی بیان کرد: ارائه خدمات هم زمان با پیشرفت علم و فناوری در دنیا رخ می دهد. اکنون فضای مجازی و اینترنت به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده است.

زلفی‌گل افزود: اکنون با تبدیل دانش به ثروت و همچنین بروز و ظهور نوآوری های جدید باید در این راه گام‌های بهتری برداریم. در این شرایط باید استفاده از داده‌ها را برای افراد ساده‌تر کردتا بهره‌وری استفاده از داده‌ها افزایش یابد.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی سامانه‌های مختلف مانند نان و جان با هدف استفاده حداکثری از هوش مصنوعی برای ایجاد خدمت جدید و خلق ثروت بیشتر است.  پایگاه استنادی جهان اسلام در ایران و بین‌الملل جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. باید با هوش‌مصنوعی نهایت استفاده را از داده‌های مختلف برد.   

وزیر علوم افزود: سامانه نیازها و ایده‌ها تحت عنون نان تاسیس شده و اکنون حدود ۲۰ هزار نیاز در این سامانه به ثبت رسیده است.   

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.